| Sharing Is Part Of Caring |

Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, "Sebaik-baik wanita itu ialah apabila kamu memandangnya kamu akan senang hati (gembira), apabila kamu perintah, ia patuh kepadamu, apabila kamu pergi, ia akan menjaga dirinya dan menjaga hartamu."

:)

:)

Followers

Sunday, August 12, 2012

i'm back .

Assalamualaikum .



yeah ! akhirnya dapat juga kutip semangat berblog- blog nih . hee . ni pon lepas kekenyangan menyantap juadah berbuka .
# ops . berbuka la sangat . heee . paham paham sendiri la k . kikiki .



if x, xkan ade kat depan lappy nih . hee . of kos akan berada di atas tikar sejadah  .



hari ni dah hari 24 ramadhan. bermakna semalam adalah malam 23 ramadhan , iaitu malam ganjil . tu pon tahu lepas MR.H mintak kejutkan dia pukul 3.30 a.m . nak siap siap pegi qiamullai .
alhamdulillah , semoga ramadhan kali ni memberi 1oo1 erti dan membawa kepada penghijrahan sebenar utk kami mencari cintaMU ya Allah .


 td pon dia cite pasal suasana awal pagi td , langit merah sangat . dan mase tgh qiamullai tu hujan turun beserta kilat dan guruh . nyaman sgt waktu tu . then, after selesai qiamullai tuh , suasana menjadi nyaman . hujan pon dah beransur berhenti .


Dengan tegas Nabi Muhammad (s.a.w.) berkata:
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ مَنْ قَامَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ إِيمَانًا وَاحْتِسَابًا غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ. (رواه البخاري)
- Dari Abu Hurairah r.a., dari Nabi Muhammad s.a.w sabdanya: " .. Barangsiapa menghayati malam Lailatulqadar dengan mengerjakan sembahyang (dan pelbagai jenis ibadat yang lain) (1), sedang ia beriman (2) dan mengharapkan rahmat Allah Taala, nescaya ia diampunkan dosa-dosanya yang telah lalu". (3).
(Hadith Sahih - Riwayat Bukhari).


sekadar perkongsian bersama . mudah mudahan kita semua dapat mencari keredhaanNYA dan semoga ramadhan kali ni memberi 1oo1 keberkatan kepada kita dan diampuni segala dosa lalu . amin





oh ya . insyaAllah saya akan menambahbaik kekurangan diri . terima kasih Ya Allah kerana telah menghantar seseorang yang telah menyedarkan insan ini .






Sekuat mana kita setia.
Sehebat mana kita merancang.
Selama mana kita menunggu.
Sekeras mana kita bersabar.
Sejujur mana kita menerima dirinya.
Jika takdir ALLAH menentukan yg kita akan bukan dgn dirinya,
Kita tidak akan bersama dgnnya.
Jika Allah telah menulis jodoh kita dgnnya,
Kita tetap akan bersama dirinya.

Kerana tulang rusuk dan pemiliknya takkan pernah tertukar dan akan bertemu pada saat yg tepat menurut ilmuNya, insyaALLAH.
Tiada yg kebetulan melainkan semuanya telah dirancang.
Dan yg sebaik-baik merancang itu adalah ALLAH S.W.T ♥











p/s : actually tak tahu nak taip apa sebenarnya . tu yang terhasil benda benda ni semua . insyaAllah akan m'update apabila ade mase . Assalamualaikum .




0 comments: