| Sharing Is Part Of Caring |

Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, "Sebaik-baik wanita itu ialah apabila kamu memandangnya kamu akan senang hati (gembira), apabila kamu perintah, ia patuh kepadamu, apabila kamu pergi, ia akan menjaga dirinya dan menjaga hartamu."

:)

:)

Followers

Saturday, January 28, 2012

aku harus kuat .

Assalamualaikum .
 
 
 
first of all . koram semua sihat ? da makan ?
sekarang da tengahari . last weekend utk minggu ini . esok da start kelas . 
*ya ALLAH . berilah aku kekuatan .
di kala entry ini di taip . aku masih lemah . xlarat sgt . tapi aku harus kuat .
if baring . semakin xlarat & lemah . baru pas makan panadol td. then mandi . 
*ingat lagi .. arwah nenek aku marah sgt kalau mandi mase demam . kalau boleh kene basuh kepala je dgn air daun bunga raya .
tapi apakan daya . aku kene kuat . xboleh manjakan sgt diri .



semalam lagi rasa seram sejuk . rase tak sedap badan . sejuk sgt . da pakai baju lengan panjang  . tapi tambah lagi dengan sweater & selimut .
 
ade jugak text die ckp sejuk macam tu . die ckp biasenye kalau nak demam memang mcm tu .
 
 
then, kitorang text la buat seketika sebelum tidur . mase nak tidur tu . ya ALLAH . hanya tuhan je yang tau betapa peningnya kepala mase tuh . dah penuh kepala da sapu minyak angin . tp x hilang jugak . sebelum tidow tu die pesan jugak suruh makan ubat .
tp as u knoe me kan . mane la sy makan ubat segala bagai kan .
da puas awak suh sy makan ubat . tapi saya ckp esok ok la kot .
 see.. betapa degilnya saya kan . 
 
 
 
then, lepas pada tu . awak xlarat sgt kan dan awak pun tdow .
memang sy xlarat jugak . tapi sy tak boleh tidow. mencengkam sgt sakit kat kepala .
sy tak tau nk buat pe. w/pun sy tau awak da tidow mase tu . tapi sy tetap jugak mcg awak . mcg pertama tu sy ckp sakit sgt kepala .tp xde balasan pun . ok la .
then sy try mcg lagi satu keping . sy ckp sy tak boleh tidow sebab sakit .
saya kesian nak call awak . sebab sy tak nak kcor awak tidow .
then, beberapa saat lepas tu . hp sy berbunyi . awak yang call.
 
 
awak ckp sorry sebab tak dengar bunyi mcg mase sy mcg yg pertama tu kan .
tak pe la. sy fhm . awak da tidow . penat ngn keje lagi. sy cume perlukan kekuatan je . 
bile dengar nasihat awak . tetiba air mata mengalir . syahdu sgt hati .
time kasih sebab da tenangkan sy semalam . sayang sgt awak .
 
 
 
 tp semalam, tidow sy memang tak lena . asyik- asyik terkejut . sebab sy jarang demam .
lau sekali demam, memang teruk . pagi td awak call & tnye saya mcm mane keadaan hari ni ? sy ckp ok . sebab sy tau kalau sy ckp tak ok . awak akan risau kan sy .
semalam pun bukan maen risau lagi sy xsedap badan .
 
then, lepas tu . kepala berdenyut- denyut lagi . sy xnk tipu awak lagi .
then, awak pakse saya makan ubat .
lebih kurang mcm ni la mcg awak ..
* makan jugak ubt gane- gane . dok kira r . mkn gk .*   
 
tp saya ckp . tolong faham sy . sy memang anti sgt ubat .
haha . msty koram terkejut kan . budak farmasi tak mkan ubat . tapi memang dari dulu lagi sy memang culas sgt- sgt ubat .
 
tetiba teringat pulak ingat kata- kata awak semalam . 
*kalau syg ade kat abg, memang abang pakse jugak makan ubat . tak kira la muntah sekalipun .*
 
 
ok la . sy ikut jugak kata awak . sebab sy  pun tak larat jugak nak tahan sakit ni .
so . tadi pun makan la ubat tuh .
panadol soluble . haha . nasib baek soluble dlm air. lau tak, tak tahu la nak telan macam mane . thankz a lot auni sebab tolong belikan ubat tuh . siap belanja agi .
time kasih banyak- banyak . 
 
 
dan sekarang sy berasa tersangat gembira sebab da berjaya makan ubat .
hehe . ni buktinya . 
 
 

 
 
  ok la . doakan saya cepat- cepat sembuh ok .
 
bye- bye . ASSALAMUALAIKUM ...
 
 
 



 

0 comments: