| Sharing Is Part Of Caring |

Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, "Sebaik-baik wanita itu ialah apabila kamu memandangnya kamu akan senang hati (gembira), apabila kamu perintah, ia patuh kepadamu, apabila kamu pergi, ia akan menjaga dirinya dan menjaga hartamu."

:)

:)

Followers

Sunday, November 20, 2011

perasaan kosong .

Assalamualaikum..
 
 
hi. hi. blogger . stalkers. & haters .
eh.'haters' wujud jugak ke. hik3 .i'm not sure...
maybe...
. sebab 
kadang-kadang kita xleh nk agak apa perasaan org terhadap kite . it's not mean perasaan 'istimewa ' itu ok.


sebab kedang-kadang kita tak tau apa salah kita.
mane la taw, ade someone terasa 
or 
mybe 
xsuke kat kite ke. 
 
kan. kan. kan.









hati & perasaan . 
feeling or seangkatan dengannya.
 
 
 
heehe . asal pulak permulaan entry da sedih-sedih ni.
 
 
 
 
---> kamon. kamon la mus . dont be sad anymore ok.
 
(pujukan ikhlas disitu. titik)
 
 
 
 
 
koram- koram semua penah x hadapi somting 
yang korang xpenah jangka pun akan terjadi dalam hidup koram.
 
in general la, tak fokus dalam hubungan percintaan je ok.
 
 
 
 
tp kan. kadang-kadang diam lebih baek kan.
tp in sometimes case,,,
 
 
 
entah la. xtaw . xtaw. dan xtaw .
 
*muke blur disitu*
 
 
 
 
kadang-kadang masing-masing ego tinggi.
x de sapa nak mengalah   
 
or mayb da tak serasi bersama.
or maybe. maybe. maybe.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
pelbagai persoalan muncul tanpa sebarang jawapan.
(hati perasaan sedih tapi masih tersenyum)
 
see 
:)
*muka senyum kan*



<--->

*sekadar perkongsian*

Dalam dunia ini kita tidak punya sesiapa,
Kecuali diri sendiri..
Tetapi dalam kita bersendirian,
kita beruntung kerana
Mempunyai seorang sahabat yang memahami kita…
 

Sebagaimana kita mengharapkan keiklasan dan kejujuran
Seorang sahabat, begitulah juga dia...
Tetapi kita sering terlupa akan hal itu.
Cuma mengambil kira tentang harapan dan perasaan kita. 
 
 
Kita rasa dikhianati bila dia tidak menepati janjinya.
Kita tidak memberi dia peluang untuk menerangkan keadaannya.
Bagi kita, itu alasannya untuk menutup kesilapan dan membela diri.
Kita juga pernah membiarkan dia ternanti-nanti kerana kita juga ada janji yg tidak ditepati.

Kita beri beribu alasan memaksa dia terima alasan kita.
Waktu itu, terfikirkah kita perasaannya…?
Seperti kita, dia juga tahu rasa kecewa… tetapi kita sering terlupa.


 
 
Untungnya mempunyai seorang sahabat yang sentiasa memahami
Yang selalu berada disisi pada waktu kita memerlukannya.
Dia mendengar luahan perasaan kita,
segala rasa kecewa dan ketakutan. 

Harapan dan impian juga kita luahkan.
Dia memberi jalan sebagai laluan penyelesaian masalah.
Selalunya kita terlalu asyik menceritakan tentang diri kita hingga
Kadang-kadang kita terlupa 
sahabat kita juga ada cerita yg ingin dikongsi bersama kita.
Pernah kah kita memberi dia peluang untuk
menceritakan tentang rasa bimbangnya, rasa takutnya? 
 

Pernahkah kita
menenangkan dia sebagaimana dia pernah menyabarkan kita.
Ikhlaskah kita mendengar tentang kejayaan dan berita gembiranya?
kadang-kadang, kita lebih rase cemburu dengan semua itu.

Mampukah kita menjadi sumber 
kekuatannya sepertimana dia memberi semangat setiap kali kita rasa kecewa dan menyerah kalah?
Dapatkah kita yakinkan dia yg kita boleh dipercayai,
kita boleh dijadikan tempat
untuk bersandar bila terasa lemah, agar tidak rebah…? 
 
 
Bolehkah kita menjadi bahu untuk dia bersandar harapan?
Sesekali jadilah sahabat yg mendengar dari yg hanya bercerita..
Ambillah masa untuk memahami hati dan perasaan sahabat
Kerana dia juga seorang manusia,
Dia juga ada rasa takut, ada rasa bimbang,sedih dan kecewa.
Dia juga ada kelemahan dan memerlukan seorang sahabat..


 
Sebagai kekuatan…
Jadilah kita sahabatnya itu.
Kita selalu melihat dia ketawa, tetapi mungkin sebenarnya dia tidak setabah yang kita sangkakan…
Di sebalik senyumannya mungkin banyak cerita sedih yg ingin diluahkan…
Di sebalik kesenangannya mungkin tersimpan seribu kekalutan…
Kita tidak tahu…
Tetapi. jika kita cuba jadi sahabat sepertinya, mungkin kita
akan tahu..

 sorry u all. 
 libatkan u all dalam masalah ni.
hehe .
hanya ini satu-satu tempat contengan di kala
susah senang.
 
banyak sangat kenangan aku abadikan kat sini.
*ya allah, kurniakan ketabahan buat hambamu untuk meniti arus kehidupan, permudahkanlah segalanya*
 
  warna-warni kehidupan . 
"...kadangkala Tuhan sembunyikan matahari, Dia turunkan petir, hujan. Kita menangis dan tertanya - tanya ke mana hilangnya matahari. Rupa - rupanya Dia nak memberikan kita pelangi ..."
 
 
 plan for today :
 
 
 > >  >
dinner tonight
anujuran batch 55
 
 
 
 
tempat : ballroom, kelab golf sultan abd aziz, shah alam..
 
 
 
 
 
 
 

makan. makan. makan .
 
 
 
:)
sekian dahulu, utk entry ni.
 
thankz 4 ur time .
assalamualaikum.
bui.bui.biu..

0 comments: